Текущее время: Пн дек 10, 2018 21:26

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]

Только у нас вы можете получить email вида: ваш_ник@sumqayit.ru Подробнее...

Если вы не знаете как зарегистрироваться, прочтите эту тему: Как правильно зарегистрироваться

Brooks b?rjade i Philadelphia ?r 1914, som g 
Автор Сообщение
Знаток

Сообщение Brooks b?rjade i Philadelphia ?r 1914, som g
Enligt folket p? Brooks Sports Inc. ?r jag inte en l?pare. Jag ?r vad som ?r k?nd inom f?retaget som en person som k?r. "Det ?r en skillnad", s?ger Brooks verkst?llande direkt?r Jim Weber, som k?rs tre till fem morgon i veckan, varje vecka, i 35 ?r men det ?r uppenbarligen inte heller en l?pare. N?r han s?ger detta, ger jag honom en titt, f?r det ?r uppriktigt, det ?r l?jligt. Jag har k?rt Nike Air Max 90 Womens Blue i mer ?n tv? decennier. Jag k?r p? aff?rsresor och semester. Jag sp?rar mina veckovisa k?rstr?ckor och frivilligt ?ter paket med elektrolytf?rst?rkt goo det-varf?r pratar ingen om detta? -prov som medelm?ttig t?rta Adidas Superstar Womens frostning. I 2016 k?rde jag mitt f?rsta maraton, en upplevelse som meddelade transcendent eufori och bankande sm?rta i en helt ny k?nsla som jag egentligen inte kan beskriva, f?rutom att s?ga att det var b?de det b?sta och v?rsta jag n?gonsin har k?nt. Hur ?r jag inte en l?pare? "Det ?r en sj?lvdefinierad l?pare, s?ger Weber, inte en l?pare i konkurrensutsatt, professionell mening. Och det ?r okej, f?r - och h?r s?nker Weber sin r?st som om han skvaller om n?gon bakom ryggen - "Running ?r inte riktigt en sport". Han har en po?ng. Varje ?r deltar 19 miljoner amerikaner i n?gon form av organiserad v?garlek - fem g?nger Nike Air Huarache Dames antalet personer som spelar i basketliga ligor - men de flesta konkurrerar inte f?r att vinna n?gonting. N?gra 28 miljoner mer k?r regelbundet men sl?pper inte. "Ingen minns vem som vann den olympiska maraton och vilken sko de hade p? sig", s?ger Weber. S? f?r Brooks, Adidas Superstar Dam Rosa det 104-?riga Seattle-baserade f?retaget som g?r k?rutrustning Nike Air Huarache Femme och endast k?rutrustning f?r att ?vertyga de 47 miljoner m?nniskor att sl?ppa $ 100 till $ 180 p? ett par skor, m?ste det f?rst f?rst? varf?r de ?r l?pning. "Svaret ?r n?stan alltid personligt, s?ger Weber. "N?r m?nniskor g?r, g?r de det f?r sig sj?lva."

Den h?r l?pande filosofin har drivit Brooks fr?n att vara ett f?rgettabelt varum?rke som f?r 17 ?r sedan var p? randen av en andra konkurs till ett f?retag p? 500 miljoner dollar. Det s?ljer skor i mer ?n 60 l?nder, ?r det fr?msta varum?rket vid specialbutiker, Nike Air Max 95 Womens och har producerat den f?rsta eller n?st mest popul?ra skon p? Boston Marathon de senaste fyra ?ren. Vid 2016-olympiska maratonproverna hade mer l?pare Brooks ?n n?got annat m?rke. "Nike var andra! Till oss! "Weber pumpar sin n?ve n?r han s?ger detta och l?gger till en tyst ebullient" Yesssssss ". Men bortom h?ngivna Nike Air Pegasus 83 Dames Heren l?pare ?r f?retaget fortfarande relativt ok?nt. Adidas Superstar Womens Black Strava, den idrottsliga aktivitetssp?raren, s?ger om en sj?tte av l?pare som loggar mer ?n 30 miles i veckan, b?r Brooks skor, men bara 3 procent av dem som k?r mindre ?n 10 miles i veckan b?r dem. Till f?ljd av detta j?mf?rdes f?rs?ljningen blek j?mf?rt med Nike (f?retagets goliat, med 5,2 miljarder kronor i ?rlig oms?ttning och en hel tredjedel av marknaden), men ?ven med Adidas, Asics och New Balance. Brooks ?r s? specifikt f?r l?pare att f?r n?gra m?nader sedan, n?Adidas Superstar Dámské r anst?llda s?g n?gon som hade p? sig ett par p? en bar i Texas, fr?gade de honom - k?rde han? Hur hade han h?rt talas om Brooks? I mitten av hans v?ns ungkarlparti. Vi vill f?r?ndra det. Under de n?rmaste ?ren tror han att Brooks kan bli ett varum?rke p? 1 miljarder dollar, vilket i huvudsak f?rdubblar sin oms?ttning. Adidas Superstar Dámské černé Det m?ste bara r?kna ut en mer komplex kund: l?paren som inte gillar att springa.

Brooks b?rjade i Philadelphia ?r 1914, som gjorde baseballkl?mmer och lace-up badtoppar f?r era ?dla strandg?ster. Det gick in i l?pande verksamheten 1974 med en skump?lsforms?l Adidas ZX Flux Womens som blev s? popul?r bland folk som drog i jogging, den nya fitnessens rasen, att dess tillverkare i Puerto Rico inte kunde fylla order snabbt och kort skickat skor med missade tungor eller fel nummer av ?gonlocken. ?terf?rs?ljare ?terv?nde n?stan 3 miljoner US-dollar i Brooks-skor och citerade defekter, och 1981 hade f?retaget f?rklarat konkurs. Under de kommande tv? decennierna gick Brooks igenom en handfull Nike Air Max 1 Womens ?gare: Wolverine World Wide Inc., f?retaget som producerar Hush Puppy, ?gde det ett tag. senare k?pte tv? nordm?n det och flyttade det till Seattle f?r att n?rma sig Nike Air Max 1 Femmesina (d?varande) kinesiska tillverkare. Ingen av Brooks ?gare var dock bra att s?lja atletiska sneakers. En 1993 Seattle Times artikel om f?retagets flytt till en ny kontorsbyggnad noterade att Brooks $ 30 miljoner i amerikanska f?rs?ljningen var mindre ?n Nike Inc.s annonseringsbudget.

Пн янв 08, 2018 7:22

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]