Текущее время: Вт дек 11, 2018 10:19

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]

Только у нас вы можете получить email вида: ваш_ник@sumqayit.ru Подробнее...

Если вы не знаете как зарегистрироваться, прочтите эту тему: Как правильно зарегистрироваться

bende erfaring til at deltage 
Автор Сообщение
Знаток

Сообщение bende erfaring til at deltage
I mods?tning til hvad du m?ske l?ser i de kommende dage om en ny unders?gelse, der netop kom ud, fik Vibram lige den bedste julegave, de kunne have modtaget.

Sp?rgsm?let om, hvorvidt minimalistiske l?besko reducerer eller ?ger skaderisikoen, er blevet diskuteret meget i l?bet af de seneste 3-4 ?r. Meget af denne debat er i vid udstr?kning baseret p? anekdotiske rapporter fra l?bere og terapeuter: Mange l?bere har rapporteret om langvarige skader ved at flytte ind i mere minimal sko, og mange terapeuter h?vder, at de har set upticks i antallet af patienter, der rapporterer skader som f?lge af fra at flytte til mere minimal fodt?j.

Jeg mener, at anekdoter kan give v?rdifuld information, og i dette tilf?lde Adidas ZX 750 Femme tror jeg, at enkeltpersoner, der g?r disse p?stande,Adidas Neo Womens taler sandheden. Jeg tror, ??at folk har overvundet skade ved at g? minimal, og jeg tror ogs?, at andre er blevet s?ret som f?lge heraf (jeg har set begge sider i min egen klientpopulation). Men hvad vi stort set har manglet til dato, er offentliggjort unders?gelser, der unders?ger skaderisikoen forbundet med fodt?j langs spektret fra maksimalt til minimalt.

En s?dan unders?gelse blev netop offentliggjort i den britiske Journal of Sports Medicine, og i f?rste omgang ser det ud til at skyde ned kravet om minimalistiske aficionados. Unders?gelsen, der er skrevet af Michael Ryan og kolleger, hedder "Unders?gelse af skaderisiko og smerteoplevelse hos l?bere ved brug af minimalistisk fodt?j." Jeg er helt sikker p?, at det vil v?re kilden til en betydelig debat, s? jeg troede, jeg ville give mit tag p? resultaterne. Studiet anvender et Nike Air Max Zero Donna potentielt, randomiseret, kontrolleret design (ikke blindet, sv?rt at g?re med sko!), hvilket giver det mere v?gt end andre skadeunders?gelser, der hidtil er blevet gjort om dette emne (hvoraf mange er unders?gelses- baseret). Forfatterne rekrutterede deltagere med mindst 5 ?rs l?bende erfaring til at deltage, og alle skulle v?re i stand til at tolerere en 20-40 km / uge tr?ningsbelastning (med andre ord, disse var erfarne l?bere). Et centralt punkt er, at personer, der allerede bruger minimalistisk fodt?j, blev udelukket. S?, at flytte ind i minimale sko var en ?ndring fra normen for dem i eksperimentelle grupper. S?ledes studerede de i det v?sentlige overgangskader.

I sidste ende blev 103 (99 afsluttede studiet) l?bere randomiseret til en af ??3 fodt?jsgrupper: Traditionelt polstret Nike Pegasus, mildt polstret og meget fleksibel Nike Air Max 97 Mujer Nike Free 3.0v2 og minimal polstret Vibram Fivefingers Nike Air Max Command Dames Bikila. S?dan beskriver de tr?ningsprogrammet, som hver gruppe fulgte:

Вс сен 30, 2018 6:15

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]