Текущее время: Пт окт 19, 2018 11:31

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]

Только у нас вы можете получить email вида: ваш_ник@sumqayit.ru Подробнее...

Если вы не знаете как зарегистрироваться, прочтите эту тему: Как правильно зарегистрироваться

sning som fungerar f 
Автор Сообщение
Знаток

Сообщение sning som fungerar f
Som svar p? en Facebook-uppdatering satt jag p? Runblogger Adidas Superstar Femme FB-sidan om Reutersartikeln, en l?sare st?llde f?ljande fr?ga: "Hur kan vetenskap hantera fantastiska saker som hj?rttransplantationer, in vitro fertilisering, Martian rovers, smartphones som kan komma Nike Air Max Command Femme ?t n?gonting i v?rlden omedelbart, GPS-noggrannhet etc - men kan inte h?lla med p? vilka slags skor vi ska b?ra n?r de k?rs? "Mitt svar ?r ganska enkelt. M?nsklig variation. M?nniskor ?r inte robotar eller maskiner byggda p? monteringslinjer. Vi ?r variabla, och biologi ?r r?rigt. Exempelvis har nyligen genomf?rda studier som kartl?gger genomet Neanderthals och Denisovans visat att b?da arterna har bidragit till det moderna humana genomet, och m?ngden och andelen ?r geografiskt varierande. Till exempel, som rapporterats p? Ancient-Origins.net: Om 1,5 till 2,1 procent av DNA fr?n alla m?nniskor med europeiskt anor kan sp?ras till Neanderthals.Proportioner av neanderthal DNA ?r h?gre bland asiater och indianer, som ocks? har sm? procentsatser av Denisovan DNA.6 procent av genomet av australiensiska aboriginer och inhemska papua nya Nike Internationalist Mujer guineaner tillh?r Denisovan-arten. Baserat p? detta ?r jag ca 2% Neanderthal, som jag tycker ?r riktigt coolt och kan f?rklara den j?tte noggin som sitter p? mina axlar (vilket Jag har tyv?rr g?tt vidare till min dotter och min yngste son, de b?da har melonhuvuden).
Ett annat exempel - min v?n Becki fr?n Middle Miles ?r en kiropraktikstudent och hon delade nyligen en fantastisk artikel som visar hur anatomisk variabilitet i skelettet kan p?verka hur m?nniskor utf?r knep. Kolla in det, bilderna ?r stora. S? vi ?r genetiskt variabla, anatomiskt variabla och fysiologiska variabla. Milj?n kan ocks? spela en stor roll h?r. V?ra Adidas ZX Flux Womens ben, muskler och bindv?v anpassar sig till de stress de upplever. S?ledes kommer v?r anatomi att variera baserat p? en m?ngd olika faktorer. Diet, tidigare historia om skodonbruk, tidigare historia av tr?ningstyp Nike Air Max 2017 Womens (Har du n?gonsin sett en hockeyspelare som k?r? Ser ut som om de ?ker skridskor. Jag hade en klient som var en ballerina n?r hon var yngre och hon sprang p? hennes tippiga t?r.). Po?ngen ?r igen att vi inte ?r lika. Jag kan forts?tta, men det jag vill g?ra ?r att vi inte borde f?rv?nta oss att det finns en enda l?sning som fungerar f?r alla n?r det g?ller l?parskor (eller formar f?r det spelar ingen roll) och vetenskapen Nike Air Max Tavas Damen verkar ha det med att finna liten skillnad n?r vi j?mf?r skaderisker mellan brett divergerande skor. Vissa m?nniskor kommer att g?ra b?ttre i maximalt polstrerade skor som Hokas, vissa kommer att g?ra b?ttre Adidas Hamburg Womens barfota, och ja, vissa kan beh?va en Brooks Beast. Tyv?rr tycker vi om att snygga och snygga meddelanden s?ger att ett s?tt ?r b?st, men jag tror bara inte att det h?r ?r fallet (kanske om vi alla v?xte upp Nike Air Max Zero Mujer barfota jagar antilop hela dagen, men dessa dagar ?r l?ngt borta). slutet p? dagen ?r det en individuell resa att ta reda p? vad som fungerar f?r dig och din kropp med tanke p? din genetik och milj?bakgrund. Vetenskapen kan inte svara p? fr?gan om vad som ?r den b?sta l?pskor eftersom svaret varierar beroende p? personen. Fira m?nsklig variation, vi ?r en fantastisk art.

Пт авг 10, 2018 11:07

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]